HOTSTONE MASSAGE

Deze massagevorm wordt uitgevoerd met warme basalt stenen. Basaltstenen zijn vulkanische stenen die onder de invloed van water en zand door de jaren heen glad gepolijst zijn. Ze zijn rijk aan ijzer en magnesium en slaan warmte lang op, waardoor ze zeer geschikt voor massage zijn.
De warmte van de stenen dringt diep door in het spierweefsel en de botten. De bloedcirculatie neemt toe, waardoor er een betere doorbloeding ontstaat in het geblokkeerde gedeelte. Het lymfesysteem wordt geactiveerd, afvalstoffen worden afgevoerd. Deze massage werkt dus naast ontspannend ook sterk ontgiftend.
Een hotstone massage is ook aan te raden bij acute of chronische spierpijnen, rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, slechte doorbloeding, luchtwegproblemen, stress, vermoeidheid, zwakte, spijsverteringsproblemen en lymfeproblemen. Naast het fysieke lichaam beinvloedt deze massage tevens het fijnstoffelijke energielichaam door de aardende werking van de stenen. Men ervaart rust, evenwicht en balans.
Verder is het ook een ideale wellnessbehandeling bij een verjongende verzorging. Door het warmtegebruik is er hormonaal meer serotonineaanmaak, dit hormoon zorgt ervoor dat de celgeneratie wordt gestimuleerd en dit zorgt er weer voor dat het verouderingsproces wordt afgeremd. Bij deze massage wordt gebruik gemaakt van etherische olie naar eigen keuze.
De massage duurt 60 of 90 minuten. Bij de 60 minuten durende massage komt de achterkant van het lichaam aan bod. Tijdens de 90 minuten durende massage wordt er zowel aan de voor- als achterkant van het lichaam aandacht geschonken.